چرا شرکت‌های کوچک به لوگوهای قدرتمند نیاز دارند؟

گرافیکت | مارکت گرافیک

شاید این جمله را شنیده‌اید که چطور تنها یک شانس برای ایجاد اولین نگاه خوب وجود دارد. برای یک کسب‌وکار کوچک، این فرصت تنها به صورت برندسازی رخ می‌دهد اما متاسفانه در اغلب موارد این فرصت از دست می‌رود.

تقریباً ۹۵ درصد از تجارت‌های کوچک یک لوگوی ضعیف دارند و این به آن معنی است که لوگو نوید یک برند خنثی یا منفی را ارائه می‌دهد. اگر کسب‌وکار شما هنوز کوچک است و سعی می‌کند قدرت برند خود را در دست گیرد خبر خوبی است، چون نشان می‌دهد که قصد دارید کسب و کار خود را برجسته کنید.

در نهایت یک برند قوی، الهام‌بخش مصرف‌کنندگانی می‌شود که هیچ دانش یا تجربه قبلی با شرکت ندارند و می‌خواهد مشتریان باور کنند که شما یک محصول یا سرویس فوق‌العاده را ارائه می‌دهید.

علاوه بر این، بدون داشتن یک لوگوی قدرتمند، ممکن است هرگز نتوانید کیفیت خود را به مصرف‌کنندگان ثابت کنید. اگر برندسازی باعث نشود که مشتریان فکر کنند، شما کار بزرگی انجام می‌دهید، مشتریان می‌توانند به‌جای شما رقیب را انتخاب کنند.

توجه خود را بر روی برندتان متمرکز کنید.

«تمرکز توجه» به این معنی است که لوگویی که شما برای نشان دادن کسب‌وکارتان انتخاب می‌کنید، یک اولویت دست چندم نیست؛ بلکه کل برند شما را تعریف خواهد کرد.

این یک حقیقت است که شروع یا رشد کسب‌وکار تجربه دشواری است که شامل ملاحظات بسیار و استفاده دقیق از منابع ارزشمند است؛ اما وقتی تصمیم گرفتید که چطور زمان، انرژی و سرمایه خود را سرمایه‌گذاری کنید، باید به خاطر داشته باشید که در بازار امروزی، شما نمی‌توانید برندسازی خود را تغییر دهید. این احتمالاً مهم‌ترین تصمیمی است که می‌گیرید.

این پنج نکته را دنبال کنید تا یک لوگو بسازید که پایه‌ای قوی برای برند شما بسازد و درنهایت به کسب‌وکار شما قدرت دهد تا رشد کند.

۱. لوگو نباید کلی باشد.

اول، اطمینان حاصل کنید که لوگوی شما برای درک کردن واضح و آسان است، چون شما برندی نیستید که سال‌ها به رسمیت شناخته شدن را پشت سر خود داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که افراد نام شما را با محصول یا سرویس شما مرتبط می‌دانند.

دوم اینکه، برخلاف شرکت‌های بزرگ، شما بودجه تبلیغات وسیع مورد نیاز برای نمادهای برند را ندارید که برای کمک به مشتریان در درک ماهیت کسب‌وکار شما بسیار عمومی هستند.

به‌طور خلاصه، لوگوی شما باید آنچه را که دوست دارید و چه کسی هستید را منتقل کند و تأثیر مثبت برند را بر مشتریان بگذارد. به همین دلیل است که طراحی لوگوی یک کسب‌وکار کوچک متفاوت از طراحی لوگوی یک شرکت بزرگ است. شرکت‌های بزرگ می‌توانند پول کافی به بازاریابی بدهند تا اطمینان حاصل کنند که مردم هر نماد و یا گرافیکی را با نام‌شان مرتبط می‌دانند؛ اما کسب‌وکارهای کوچک از این مزیت برخوردار نیستند. هر تصوری که کاربران از شما دارند، بسیار مهم است. شما باید خیلی سریع با کاربران خود ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها چیزی بدهید که با آن منطبق شوند. در همان زمان شما به آن‌ها یک چیز ناامیدکننده در فضای رقابتی خود می‌دهید.

۲. نوعی تایپوگرافی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده چیزی باشد که ارائه می‌دهید.

اکثریت عمده برندهای کوچک بر روی دو عنصر اصلی ساخته می‌شوند: عناصر تایپوگرافیک و یا عنصر نمادین آن‌ها. این عوامل با هم ساختار اصلی برای بیشتر طراحی‌های لوگو را شکل می‌دهند.

بعد از عنصر یا آیکون گرافیکی، تایپوگرافی مورد استفاده در طراحی لوگو گزینه بسیار مهمی است که یک طراح با نشان دادن برند تجاری کوچک خود ایجاد می‌کند. تایپوگرافی اطلاعات زیادی در مورد برند شما نشان می‌دهد. از قبیل آیا این یک برندی غافلگیر کننده، شیک، جدید و یا آینده‌گرا است. تایپوگرافی شما باید با هماهنگی و توازن با گرافیک یا شمایل لوگو باشد تا اولین برداشت بیننده در بهینه‌ترین حالت خود باشد.

۳. رنگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید.

هر دسته خاصی از کسب و کارها، پالت رنگ متداولی دارند که در صنف آن‌ها رایج است. به‌عنوان مثال، شرکت‌های گرمایش و تهویه مطبوع اغلب از قرمز و آبی در برندسازی استفاده می‌کنند.

اما هنگام طراحی رنگ‌های برند خود، سعی کنید خارج از عرف نیز فکر کنید. به رقبای خود نگاه کنید، سپس یک طرح رنگ انتخاب کنید که بعید است با برندهای موجود اشتباه گرفته شود. دوباره، در مورد ایجاد تفاوت در فضای موجود با انتخاب رنگ‌های منحصربه‌فرد فکر کنید.

۴. توجه کنید که چگونه لوگویتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در صورت امکان، از لوگوهایی که نیاز به توضیح زیادی دارد، خودداری کنید. اگر کسب‌وکار کوچک شما مانند علائم یا وسایل نقلیه، متکی بر تبلیغات محیطی باشد، یک آیکون به‌یادماندنی بهتر است و باید ناظر را به‌سرعت و به‌طور مؤثر به پیام برند پیوند دهد. یک آزمون ساده این است که حروف را بپوشانید و فقط به تصویر نگاه کنید. آیا لوگو ایده‌هایی در رابطه با ماهیت کسب‌وکار به بیننده می‌دهد؟

مهم است که در مورد تصویر بزرگ‌تر برند خود فکر کنید. لوگو در اجراهای مختلف برند چگونه به نظر می‌رسد؟ آیا لوگو در یک فرمت موفق خواهد شد، اما در یک قالب دیگر ناامیدکننده خواهد بود؟ آیا کانال‌های بازاریابی خاصی وجود دارند که ممکن است در آینده از آن استفاده کنید که در آن لوگو باید به‌خوبی کار کند؟ پیش از نهایی کردن طرح لوگوی خود این پروژه‌ها را در نظر بگیرید:

کارت‌های ویزیت و لوازم‌التحریر: به این فکر کنید که لوگو چگونه روی کارت شما ظاهر خواهد شد. در مورد ویژگی‌های مختلف، مانند کارت‌های دوطرفه، گوشه‌های گرد و انواع کاغذهای منحصربه‌فرد فکر کنید.

  • نشانه‌ها: در برابر تغییر نسبت‌های لوگوی خود برای تناسب با فضای موجود آماده باشید.
  • لباس فرم: کارمندان، سفیران نام تجاری شما هستند، پس مطمئن شوید که آن‌ها به‌طور مرتب و حرفه‌ای لباس می‌پوشیدند و همه رنگ‌های برند یکپارچه هستند.
  • طراحی وب: وب‌سایت شما باید برند شما را در طراحی و معماری خود ادغام کند و باید به‌وضوح و به‌طور کامل به وعده‌های برند شما تکیه کند.
  • شبکه‌های اجتماعی: تغییر لوگو روی پروفایل شما و استفاده از کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای اعلام ظاهر جدیدتان.

۵- یک حامی استخدام کنید.

با توجه به موفقیت‌های زیادی که در مورد عملکرد برند خود انجام می‌دهید، در این مورد صرفه‌جویی در هزینه‌ها مناسب نیست. با این ‌وجود، بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال ارزان‌ترین گزینه هستند، چون آن‌ها ارزش یک برند خوب و این‌که چطور بر شانس موفقیت آن‌ها تأثیر می‌گذارد را درک نمی‌کنند.

مهم‌ترین بخش هر مانور برندسازی یک گفتگوی آزاد بین استراتژیست برند و مشتری است. شرکتی را انتخاب کنید که در آن مستقیماً با فرد درحال‌توسعه برند صحبت کنید. دقت کنید که تمام کارهای هنری ایجاد شده اصیل باشند، نه از کارهای آماده. یک شرکت را با درک کاملی از تمام برنامه‌های کاربردی انتخاب کنید که در آن برند شما درنهایت مستقر خواهد شد و گسترش خواهد یافت.

یک بنیاد ایجاد کنید.

با این همه کسب‌وکارهای کوچک که از برنده‌ای ضعیف رنج می‌برند، شما این فرصت را دارید که منحصربه‌فرد و برجسته باشید. یک نگاه به لوگو باید انتظار معقول از یک تجربه خوب را داشته باشد. لوگو، مرکزی برای برند شما است و صحنه را برای تمام پیام‌های استراتژیک شما تعیین می‌کند.

اگر یک لوگو را ایجاد کنید که یک پایه قوی برای برند شما ایجاد کند، به کسب‌وکار شما قدرت خواهد داد تا رشد کند.