فتومنتاژ چیست؟

گرافیکت | مارکت گرافیک

فتومونتاژ چیست؟

نوعی تکه چسبانی با عکس است. گاه، عکس های مختلف را چنان دقیق به هم مربوط می کنند و در کنار هم قرار می دهند که گویی عکسی بطور عادی با دوربین گرفته شده است. گاهی از عکس ترکیبی نیز عکاسی می‌شود تا عکس نهایی یکدستی حاصل آید.

تکنیک مشابهی نیز در نرم‌افزارهای ویرایش عکس بکارگرفته می‌شود.

تاریخ فتومونتاژ

فتومونتاژ در سال های آغازین قرن ۲۰ به ابزاری برای خلق هنر سیاسی تبدیل شد. خلاقیت می تواند راه میان بر رسیدن به آرزوها باشد.

هنر فتومونتاژ

هنرخلاقه «فتومونتاژ» با در كنار هم قرار دادن چند تصویر به صورت دستی و یا با استفاده از نرم افزارهای كامپیوتری قادر است تا بسیاری از آرزوهای دست نیافتنی بشر را جامه عمل بپوشاند.

طراح فتومونتاژ

یك طراح با ذوق با انتخاب تصویر مناسب از شما و قرار دادن آن در كنار اهرام ثلاثه مصر و یا آتشفشانی بر روی كره ماه می تواند تجربه ای متفاوت را برای شما فراهم آورد!

تکنیک فتومونتاژ

معرفی این تكنیك جدید هنری در شاخه هنرهای تجسمی دریچه تازه ای را به روی عكاسان خلاق و نقاشانی كه به عكاسی علاقه مند بودند گشود.

در سال های آغازین پیدایش فتومونتاژ، این روش در تهیه كارت پستال های فانتزی به كار گرفته شد و اتفاقاً با اقبال فراوانی نیز در بین عامه مردم روبرو گشت.

فتوشاپ و هنر فتومونتاژ

نرم افزار ادوبی فتوشاپ یکی از بهترین و به تعریفی دیگر بهترین نرم افزار برای این هنر است ، در واقع میتوان گفت یکی از ویژگی های مهم، که فتوشاپ برای آن ساخته شده است همین فتومونتاژ است این نرم افزار قدرت باور نکردنی به فتومونتاژ داده است که فرد حتی نمیتواند تفاوت بین واقعی و ساختگی را تشخیص دهد.